Home / Nieuws / Flyers, hoe helpen die je aan nieuwe klanten?

Flyers, hoe helpen die je aan nieuwe klanten?

Flyers, wat kun je daar allemaal mee doen?

flyersBen je ondernemer, ZZP-er of freelancer of wil je op een ludieke manier jezelf als werknemer promoten voor een leuke nieuwe baan? Flyers kunnen je daarbij helpen. Als ondernemer sta je misschien regelmatig op een beurs. Dan is het duidelijk dat je met een flyer jouw dienst of product gemakkelijk kunt promoten door deze aan potentiële klanten mee te geven. Een flyer is meestal een A5je, maar als je veel informatie kwijt wilt, kan het ook een A4tje zijn en enkel- of dubbelzijdig bedrukt. Zorg wel dat je kort en helder communiceert op een flyer. Wek interesse en geef alle informatie die nodig is om klanten enthousiast te krijgen en duidelijk te maken hoe ze jou of jouw bedrijf kunnen bereiken.

Gemakkelijk verspreiden

Flyers zijn klein en licht en dus gemakkelijk te verspreiden. Je geeft ze weg op een beurs, op straat of in je winkel. Maar er zijn nog meer manieren om met een flyer onder de aandacht van potentiële klanten te komen. Het is een veelzijdig marketing instrument. Flyers drukken kan online en hoeft niet duur te zijn. En als je deze goed inzet, kan het je veel opleveren met weinig investering. Je kunt jouw aanbod op de flyer aantrekkelijk maken met een prijsvraag of iets gratis of met korting weggeven. Zodat je reactie van mensen stimuleert en een concrete call to action aan de flyer mee geeft. Daarmee stimuleer je de reactie van de mensen die de flyer in handen krijgen. Verzin iets ludieks of een mooie, leuke korting waardoor mensen in actie komen en daadwerkelijk naar je winkel of website komen.

Waar en hoe kun je flyers inzetten?

Behalve uitdelen op straat of tijdens een beurs, kun je flyers op meer manieren verspreiden. Je kunt bijvoorbeeld enkelzijdig bedrukte flyers ook neerleggen of ophangen op plekken waar jouw potentiële klanten langslopen. Denk aan informatieborden of -zuilen, in de supermarkt of in een kroeg of winkel. Omdat flyers lichter en kleiner zijn dan posters, kun je ze eenvoudig met een punaise of plakbandje bevestigen. Vraag of je ze in de bibliotheek neer mag leggen of bij de Kamer van Koophandel. Afhankelijk wat je doelgroep is. Steek ze onder de ruitenwissers van geparkeerde auto’s alleen als je denkt dat de doelgroep geïnteresseerd is. Dus een flyer met korting op after sun op de parkeerplaats bij het strand is oké. Maar in het wilde weg flyeren is niet zinvol en kan zelfs irritant zijn. Dus kies de doelgroep en de locatie goed uit!

Bewaren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *