Home / Nieuws / Hoe breng jij jouw bedrijf positief onder de aandacht?

Hoe breng jij jouw bedrijf positief onder de aandacht?

jouw bedrijfEr zijn altijd zoveel meer bedrijven die doen wat jij ook al doet. Soms kan dat overweldigend zijn, vooral als je net begonnen bent met een eigen bedrijf. Maar ook als je al jaren onderneemt blijft de concurrentie je voor als je zelf geen actie onderneemt. Gelukkig zijn er genoeg klanten, die zoeken wat jij te bieden hebt met jouw bedrijf. En gelukkig zijn er allerlei manieren om de aandacht van deze klanten te trekken. Hoe breng jij jouw bedrijf positief onder de aandacht?

Je werk goed doen

Goed werk afleveren is altijd de belangrijkste manier om nieuwe klanten te werven. Jouw bestaande klanten zullen dat immers delen met anderen. En als zij dat niet uit zichzelf doen, vraag hen daar dan om. Bouw een goede relatie op met je klanten en zorg dat zij jouw fan worden.

Heldere en vriendelijke communicatie

Naast kwalitatief goed werk afleveren is het ook belangrijk dat de communicatie met je klanten helder en vriendelijk verloopt. Zorg dat iedereen in jouw bedrijf op de hoogte is van de manier waarop zij de relatie met klanten kunnen verbeteren.

Kies de doelgroep voor jouw bedrijf

Vooral als jouw product of dienst vrij algemeen is en er al veel gedaan wordt door anderen in de markt, zorg dan dat jij je richt op een specifieke doelgroep. Denk aan wat autoverzekeringen doen voor de doelgroep vrouwen. Zo kun je ook de boekhouding alleen voor vrouwelijke ondernemers aanbieden. Of een frisdrank maken voor dames die een spannender leven willen. Of een menu samenstellen alleen voor mannen! En natuurlijk zijn er genoeg andere doelgroepen te kiezen, zoals moeders, zwangere vrouwen, hondenbezitters of mensen met een depressie. Het hangt af van jouw dienst of product welk onderscheid je kunt maken waarmee je een aparte groep extra goed kunt helpen. Denk daar goed over na.

Ga naar jouw doelgroep toe

Om die doelgroep aan te spreken kun je naar plekken, beurzen of (sportieve) bijeenkomsten gaan, waar je die doelgroep heel gericht kunt aanspreken. Sponsor evenementen waar jouw doelgroep blij van wordt. Laat T-shirt bedrukken bij bijvoorbeeld Reclameland en deel deze uit. Of laat er een leuk promotieteam in rondlopen, zoals TV zender Veronica dat als eerste groots aanpakte jaren geleden. Zo vergaar je fans in een specifieke doelgroep, doordat je hen persoonlijk aanspreekt.

Ik ben benieuwd welke andere manieren jij met jouw bedrijf gebruikt om op te vallen in de markt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *