4 manieren om drukwerk in te zetten voor je bedrijf

Magazine drukken

Hoewel er tegenwoordig veel marketing is die zich online afspeelt, is drukwerk nog steeds een instrument dat goed werkt ter promotie van bedrijven. Offline marketing kan uitstekend werken als aanvulling op online marketing. Omdat je er een ander publiek mee bereikt. Het biedt ook aanvullende mogelijkheden. We bespreken vier manieren om drukwerk in te zetten voor je bedrijf.

Drukwerk: Flyers

Heb je een winkel, webwinkel of horecagelegenheid? Dan kan het zinnig zijn om te investeren in flyers. Dat is een relatief goedkope manier om mensen actief naar jouw bedrijf te lokken. In tegenstelling tot bijvoorbeeld posters, lenen flyers zich uitstekend als kortingscoupon. Ter inlevering van de flyer kan men dan korting krijgen bij jou. Zo leren mensen jouw zaak kennen. En ze komen daarna misschien nog eens terug. Een flyer leent zich goed om relatief veel informatie op te plaatsen over jouw bedrijf, je assortiment en je diensten. Mensen krijgen hem namelijk in de handen gedrukt, wat ze ook de gelegenheid geeft om het door te lezen. Omdat je maar één flyer per persoon uitdeelt, is de kans ook klein dat deze persoon herhaaldelijk gebruik kan maken van de korting. De meeste kosten voor het maken en verspreiden van flyers zit hem in dat uitdelen. Je kunt hiervoor jongeren inhuren, die relatief weinig hoeven te verdienen. Zo houd je het betaalbaar.

Magazine drukken

Een magazine drukken voor je bedrijf klinkt duur, maar kan zeker de moeite waard zijn. Je kunt een magazine inzetten als alternatief voor een reclamefolder om meer indruk te maken. Maar je kunt natuurlijk ook je brochures vervangen voor een chic magazine. Dat biedt je meteen de mogelijkheid om méér informatie te geven over je assortiment, je diensten en je bedrijf in het algemeen dan mogelijk is in een brochure of folder. Grotere bedrijven kunnen een magazine ook inzetten voor interne communicatie om werknemers op de hoogte te houden van het reilen en zeilen van het bedrijf. Het helpt om meer eenheid te smeden binnen het bedrijf, door verhalen van medewerkers uit te lichten in elke editie.

Drukwerk

Posters en abri’s

Wil je adverteren in het straatbeeld, dan kan dat met behulp van posters of in abri’s. Ook deze vorm van drukwerk kan effectief zijn. Je bereikt er een breed publiek mee, omdat elke passant in potentie een glimp kan opvangen van jouw poster. Dat laatste is ook meteen de reden waarom het ontwerp van zo’n poster cruciaal is. Omdat veel passanten de poster slechts in een oogopslag zien, moet je ervoor zorgen dat je erin slaagt om in dat ene, korte moment zowel indruk te maken als een boodschap over te brengen. Dat betekent dat je voor een sterk beeld moet zorgen en een zeer korte, maar treffende tekst.

Visitekaartjes

In het leggen van zakelijke contacten loont het gebruik van visitekaartjes nog steeds. Dat blijft immers de meest laagdrempelige manier om al je relevante contactgegevens te overhandigen aan potentiële zakelijke relaties. Je kunt ook in korte bewoordingen de diensten van je bedrijf en je functie communiceren via het visitekaartje. Hiermee vergroot je met het overhandigen van je visitekaartje de kans dat er een vervolg komt op het gelegde contact.

Alle reden dus om offline marketing met behulp van drukwerk niet links te laten liggen. Er kan immers nog meer dan voldoende mee bereikt worden!

Een reactie

  1. Interessant om te lezen en nog steeds goede manieren om te adverteren. Naast online marketing denk ik inderdaad ook dat offline marketing zoals brochures drukken nog steeds erg effectief is. Ik vind het altijd fijn om iets tastbaars te hebben van een ondernemer, zoals een visitekaartje.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.