Home / Nieuws / Indruk maken als ondernemer en als werknemer

Indruk maken als ondernemer en als werknemer

Indruk maken op je klant

IndrukIndruk maken, hoe ziet dat er voor jou uit? Als goede (startende) ondernemer in de zakelijke markt weet jij je verhaal te verkopen. Tenslotte moet je om succesvol te zijn je onderscheiden van andere ondernemers. Bij een eerste contact met een potentieel interessante klant is het dus van belang dat jij ervoor zorgt dat je indruk maakt, zodat je niet vergeten wordt. Maar ook als werknemer, is steeds belangrijker je baas en je collega’s als (interne) klanten te beschouwen. Zeker als je flexibel werkt en niet altijd op kantoor aanwezig bent.

Een visitekaartje is onmisbaar

In onze digitale snelle wereld is het steeds makkelijker om snel te communiceren. Dat betekent ook dat jouw prospects door concurrenten eenvoudiger bereikt kunnen worden dan vroeger. Zodra je eenmaal het contact hebt gerealiseerd, is het dus van belang dat een mogelijke klant ook jou kan bereiken als hij behoefte heeft aan jouw diensten of producten. Op een klein gepersonaliseerd visitekaartje kan je jezelf presenteren en alle gegevens kwijt die hij nodig heeft om contact op te nemen als hij dat wil. Natuurlijk is het ook altijd verstandig om zelf actief te blijven en niet alleen een afwachtende houding aan te nemen. Maar met een visitekaartje heb je een voorsprong op concurrenten van wie dit simpele maar effectieve presentatiemiddel nog niet in het bestand van je prospect is opgenomen.

Een eerste indruk maak je maar één keer

Met een visitekaartje presenteer je jezelf aan mogelijke klanten. Besteed dus aandacht aan het ontwerp en de kwaliteit. Denk er goed over na wat je op dit kaartje wilt opnemen. Natuurlijk is het eveneens afhankelijk van de branche waarin je werkzaam bent. Overdaad schaadt ook in dit geval vaak. Zorg er in ieder geval voor dat het kaartje het doel bereikt. De klant moet meteen weten wat jij hem te bieden hebt en je moet zeker weten dat hij je ook kan bereiken als hij dat wil. Denk er dus goed over na welk e-mailadres en welke telefoonnummers of andere gegevens je op het kaartje vermeldt. Klanten willen dat zij belangrijk voor je zijn en dan is een snelle reactie een must.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.