Home / Nieuws / Sporten onder werktijd

Sporten onder werktijd

Door de drukte van werk, het huishouden en onze sociale contacten hebben we vaak geen tijd meer om te sporten. En voor ons vrouwen, is dit wel erg belangrijk, want we willen er allemaal goed uitzien en gezond blijven. Werk is erg belangrijk dus dit schuiven we niet zomaar aan de kant om een uurtje extra in de week te kunnen sporten. Maar waarom kunnen zouden we deze twee activiteiten niet combineren? Je kunt eenvoudig tijdens je werk, of op weg naar het werk, sporten. Hieronder enkele tips voor u waardoor u onder werktijd voldoende beweging krijgt.

Op de fiets naar het werk

Een eenvoudige manier om te sporten is de fiets te pakken naar het werk en de auto te laten staan. Nu is het begrijpelijk dat iedere dag 50 kilometer afleggen misschien wat te veel van het goede is, maar je kunt het ook combineren met het openbaar vervoer. Of kies voor een e-bike, deze biedt je net dat extra beetje steun wanneer je bergop fietst of tegen de wind in moet. Je fietst binnen een kortere tijd een langere afstand, en je komt niet moe en bezweet aan!

Pak de trap in plaats van de lift

Ook een erg eenvoudige wijze om wat extra te bewegen is vaker de trap te nemen in plaats van de lift of de roltrap. Traplopen is goed voor het afvallen, calorieverbruik en het versterken van je beenspieren. Per dag gebruik je toch al een keer of tien de trap, en voor je het door hebt heb je een stuk strakkere billen en gaat het traplopen iedere keer soepeler.

Spieroefeningen

Tijdens dat je aan je bureau zit, bijvoorbeeld een dossier te lezen, kun je gemakkelijk wat spieroefeningen doen. Neem bijvoorbeeld een flesje water in je hand en beweeg je arm langs je lichaam van boven naar beneden, doe dit een keer of vijftig en wissel van van arm. Ook kun je been-spieroefeningen doen terwijl je aan je bureau zit, door bijvoorbeeld je benen gestrekt te liften, tien seconden vast te houden en weer terug naar de grond, door dit dagelijks een keer of vijftig te herhalen zul je snel het resultaat merken.

Pas de tips toe en je zul snel merken dat je fitter bent, en je lichaam strakker is! Misschien kun je zelf wel een maat kleinere kleding aan, en dat alles door eenvoudige oefeningen die je tijdens of op weg naar je werk kunt uitvoeren. Eenvoudiger kan niet!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.