4 werkzones op kantoor, hoe werkt dat?

Werkzones op kantoor

Met een goede kantoorinrichting kunnen werknemers productiever werken, wordt interactie gestimuleerd en creëer je een betere sfeer. Dit kun je bijvoorbeeld realiseren door je kantoor op te delen in activiteiten zones. Elke zone is geschikt voor een andere activiteit, waardoor je het gebruik van het kantoor optimaliseert. Benieuwd naar de verschillende werkzones op kantoor? En hoe dit in jouw kantoor eruit kan zien? SKEPP kantoorinrichters zijn specialist in deze indeling. Lees hoe het werkt.

De verschillenden werkzones op kantoor

We lichten de 4 verschillende werkzones even toe. Iedere zone is perfect geschikt voor een andere activiteit. SKEPP verdeelt de werkzones als: Conference, Connect, CoWork, en Concentratie. Door deze 4 activiteiten zones te gebruiken houd je rekening met meetings, teamwork, de behoefte aan flexibiliteit en concentratie. Het onderscheid tussen deze 4 zones wordt vooral gerealiseerd door het gebruik van passend kantoormeubilair, specifiek afgestemd op de activiteit.

1. Conference: de plek voor al je meetings

In de conference zone gaat het vooral om vergaderen. Al is het een presentatie, het ontvangen van een belangrijke klant of een video call. In een vergaderruimte zijn een grote vergadertafel en comfortabele vergaderstoelen natuurlijk onmisbaar. Daarnaast moet de zone beschikken over genoeg stopcontacten en technische snufjes. Zodat presentaties vlekkeloos kunnen verlopen.

2. Connect: werk samen met je team

Naast een vergaderruimte voor formele afspraken moet er ook ruimte zijn voor informele samenkomsten. Bijvoorbeeld als je samen met een collega aan een project moet werken of een brainstorm sessie wilt houden. Het is vooral belangrijk dat deze ruimte is afgeschermd van de werkvloer, zodat je andere collega’s niet stoort en rustig kunt overleggen met elkaar. Deze ruimte mag speelser zijn en inspiratie geven. Hier worden nieuwe ideeën geboren.


LEES OOK: Fijne werkplek en hoe deze bijwerkt aan productiviteit
EN Parttimers zijn net zo productief als fulltimers


3. CoWork: flexibele werkplek

Door het thuiswerken is een flexibele werkplek steeds belangrijker geworden. In de co-working zone kunnen ondernemers of collega’s een kantooromgeving met elkaar delen. In deze zone kun je je dagelijkse to-do list afstrepen. Een co-work zone kan zowel zakelijk als hip worden ingedeeld, dit hangt af van je wensen of die van je werknemers! Zorg voor goede geluidsdemping, zodat deze ruimte niet galmt. Want er mag gepraat worden.

4. Concentratie: werk in een afgesloten box

De naam van de zone zegt het al, hier gaat het vooral om geconcentreerd kunnen werken. In deze zone wil je een goede, ergonomische werkplek met een geschikt bureau met bureaustoel, waardoor je je volledig kunt concentreren op je werk. Los van een passende werkplek moet de ruimte vooral rust uitstralen, en tegelijkertijd concentratie en inspiratie stimuleren. Speel met kleur en vormen, maar maak het niet te druk.

Beschikt jouw kantoor al over activiteit zones?

Door corona zul je misschien weinig of niet op kantoor zijn. Maar zodra we allemaal weer op kantoor mogen werken is het goed om eens kritisch te kijken naar de indeling en inrichting van ons kantoor. Zijn er al zones gecreëerd voor de verschillende activiteiten of wordt al het werk op dezelfde plek uitgevoerd? Vraag SKEPP om advies, of huur een andere expert in voor het realiseren van een optimale kantoorinrichting. Zo kun je een productieve start maken, zodra iedereen weer op kantoor is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.